Головна » Файли » Дидактичні ігри з навчання грамоти

Дидактична гра "Теремок"
15.11.2017, 22:26

Теремок .

          Дидактична гра для старших дошкільнят.

 

Мета:  закріплювати знання дітей з теми «Дикі та свійські тварини»; вміння  визначати перший або останній звук у назві тварин,  визначати певний звук.  Розвивати фонематичні сприймання та уявлення, увагу, дрібну моторику, просторову орієнтацію, навчати елементів логічного мислення (аналізу, порівняння, класифікації,узагальнення).Виховувати любов

до природи.

Обладнання:  вирізане з картону велике зображення теремка, набори геометричних фігур до нього: один – для педагога та по одному на кожну дитину.

Попередня робота: вивчити назви диких і свійських тварин

(ведмідь, вовк, білка, лисиця, заєць, їжак, кіт, собака, вівця, кінь, корова, свиня),  геометричних фігур ( круг, трикутник, чотирикутник, прямокутник,квадрат, ромб).

                                Хід   гри .

 Педагог виставляє на фланелеграфі зображення теремка, всі віконця якого закриті відповідними геометричними фігурами.

 Читає закличку до гри:

                    В чистім полі теремочок стояв,

                    Хтось у тому теремочку проживав.

                   Хто ж у тому теремочку проживав?

                    Знає той, хто у віконця зазирав.

                    Хто ж у ті віконця зазирав?

                    Той, хто правильно фігуру відкривав,

                     В назві звіра першу літеру вгадав

                    Й про звірятко те гарненько розказав.

  Потім педагог пропонує по черзі «відчинити» віконця якоїсь певної форми – спочатку круглі, потім трикутні  тощо.

  • Як називається чотирикутна фігура, в якої всі кути прямі?(прямокутник)
  •  А якщо в такої фігури ще й усі сторони однакової довжини,

як її називають тоді? (Квадрат) .

  • Тож відчиніть спочатку прямокутні віконця, а потім квадратні.
  • Хто ж мешкає у цьому будиночку? На які дві групи можна поділити

             всіх тварин? (диких та свійських).

  • Перелічіть спочатку свійських тварин, потім – диких.
  • Хто живе на першому поверсі (другому, третьому)?
  • Яка тварина зайва на кожному поверсі? Чому?

Потім вихователь пропонує дітям такі завдання:

 

    • Відгадати назву тварин за першим (останнім) звуком у назві

 і накрити  відповідне зображення тварини геометричною фігурою,орієнтуючись на форму вікна.

    • Визначити у назві якоїсь  тварини ( за вибором вихователя)

перший (останній) звук.

    • Відгадати тварину, в назві якої є певний звук, і накрити

Відповідною геометричною фігурою зображення цієї тварини.

    • Педагог повільно називає тварин, заміняючи в деяких назвах

Звуки (свистячі – на шиплячі, дзвінкі – на глухі)

              швиня – свиня,        горова – корова ,     фовк – вовк ,

              гоза – коза ,          саєць – заєць….

  Почувши помилку, діти мають плеснути в долоні й підняти  руку,

якщо бажають її виправити ( назвати правильно).

    • За описом тварини ,  який дає вихователь, дитина має відгадати, про кого йдеться. Потім -  навпаки:  вихователь пропонує дитині описати тварину або пригадати про неї вірш або загадку.

 

Аналогічне заняття можна провести з тем «Птахи», «Комахи» тощо.

Категорія: Дидактичні ігри з навчання грамоти | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 536 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar