Головна » Файли » Дидактичні ігри з навчання грамоти

Навчаємо грамоти
14.10.2017, 19:00

Ігри, спрямовані на визначення першого звука в слові

 

Гра «У магазині»

Діти   відбирають   картинки   (продук­ти),  у  назві  яких  перший  звук  «М»: масло, морозиво, молоко, мармелад, маргарин.

Гра «Порівняй слова»

Логопед вимовляє слова, діти визна­чають перший звук, потім складають ре­чення з кожним словом.

МАК - РАК - ЛАК, КОРА - ГОРА -НОРА.

                                                                

Ігри, спрямовані на визначення послідовності звуків у слові

 

Гра «Три, чотири, п'ять»

Дошка розділена на три колонки, які позначені цифрами 3, 4, 5. Потрібно розкласти картинки у колонки відповідно до кількості звуків:

3                      4             5

сом            вовк          мавпа

мак            кури           білка

оса             тигр           кішка

лев            коза         мишка

Гра «Розклади правильно»

Над колонками виставити картинки. Діти співвідносять звуковий склад назви виставлених картинок зі звуковим скла­дом назв картинок, які знаходяться у дітей:

мак         шуба        кішка

рів           лапа        палка

сім           сани        карта

дім          жаба        парта

сад           коса        шибка

Гра «Знайди своє місце»

На дошці виставлені картинки: ро­машка, лампа, каштан, поле. До них до­даються звукові схеми, в яких допущені помилки. Діти виправляють помилки, роблять звуковий аналіз правильно.

Гра «Заховай перший (останній) звук у слові»

Вихователь вимовляє слово, діти аналізу­ють і змінюють звуковий склад слова, пропускаючи перший чи останній звук:

Вхід — хід, роса — оса, опора — пора.

Соми — сом, телевізори — телевізор, зошити — зошит.

 

Гра «їжачок-хитрячок»

 

Вихователь читає вірш:

Їжачок-хитрячок

із голок та шпичок

пошив собі піджачок.

І у тому піджачку

Він гуляє по садку.

Натикає на голки

Груші, яблука, сливки,

і до себе на обід

він скликає цілий рід.

 

(П. Воронько)

Питання:     

— Кого покликав їжачок на обід?

Вихователь пропонує дітям предметні картинки і звукові схеми, діти підбира­ють до схем назви картинок.

Лис. Вуж. Білка. Вовк.

Гра «Яке слово зашифроване?»

У дітей картонки з кружечками, кількість кружечків — кількість звуків у слові. Предметні картинки виставлені на дошці.

Вихователь. Діти, ви повинні розгадати, які слова зашифровані у вас на карточках. Підберіть до своєї схеми картинку.

Гра «Яке слово я загадала?»

Дітям пропонують схеми, у яких один звук позначений буквою. Діти відгаду­ють слова:

Сад, лак, лом.

Кіт, сік, люк, ряд.

Оса, око.

Гра «Угадай слово за його схемою»

Росте на городі (помідор).

Свійська тварина (коза).

Посуд (миска).

Гра «В яких словах заховався звук?»

Дітям пропонується сюжетна карти­на. Завдання: знайти на картині пред­мети, назви яких містять звук "І": річка, міст, ліс.

Гра «Кого боїться зайчик?»

Я вухатий ваш дружок,

В мене сірий кожушок.

Куций хвостик, довгі вуха,

Я усіх, усіх боюся.

Вихователь. Діти, якщо ми дізнаємося, кого боїться зайчик, ми зможемо його захистити. (Підбір назв до схем, ана­логічно попередній грі).

Гра «У яких словах звук «Й» зна­ходиться усередині слова?»

Предметні картинки: чайний, чайка, змія, гайка. Діти знаходять ті картинки, назви яких містять звук «Й». Звук «Й» знаходиться усередині слова.

Категорія: Дидактичні ігри з навчання грамоти | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 691 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar