Головна » Файли » Дидактичні ігри з навчання грамоти |
14.10.2017, 19:09 | |
ІГРОВІ ВПРАВИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ УЗАГАЛЬНЮЮЧИХ УЯВЛЕНЬ ПРО ДИФЕРЕНЦІАЛЬНІ ОЗНАКИ ФОНЕМ
Гра «Лагідні пісні» Вихователь дає дітям зразок лагідної м'якої пісеньки: Ть, ть, ть, та, та, то, то, тя, тя, ті, ті, ті, ль, ль, лі, лі, льо, льо, лю, лю. Гра «Тверді пісні» Вихователь дає зразок сердитої твердої пісеньки: Т, т, т, та, та, то, то, ту, ту, л, л, л, ла, ла, ло, ло, лу, лу. Гра «Впіймай м'який приголосний» Вихователь називає різні звуки, діти повинні плеснути в долоні, коли почують м'який звук: п, т, л', к, р', с, з'. Гра «Передай м'яч і назви слово з м'яким приголосним» Діти стають у колоні, по черзі називають слово з м'яким приголосним і передають м'яч. Гра «Зупинись, коли почуєш м'який приголосний» Діти йдуть по колу, логопед називає різні звуки, діти зупиняються, коли почують м'який приголосний. Гра «Відлуння» Вихователь вимовляє пари слів, діти називають одне із слів (із м'яким чи твердим звуком — за завданням вихователя): лук — люк ручка — річка сад — сядь рись — рис лак — ляк Гра «Назви братика» Вихователь називає тверді приголосні й кидає м'яч одному із дітей. Дитина ловить м'яч, називає м'яку пару. Проводити гру в швидкому темпі.
Гра «Знайди м'який приголосний» Вихователь пропонує дітям картинки, діти називають слово, знаходять м'який приголосний, визначають його місце. Гра «Порівняйте слово» Вихователь пропонує пари слів, діти знаходять пари приголосних: твердий — м'який, складають із цими словами речення: Дим — дім, тин — тінь, кіт — кит, знати — зняти, сила — сіла. Гра «Придумай нове слово» Вихователь пропонує слово, дає завдання замінити перший приголосний твердий на м'який: Лак — ляк, лук — люк, рис — ріс, радити — рядити. Гра «Хто швидше збере речі?» На столі дві валізи і предметні картинки. Одна команда відбирає картинки, в назві яких звук «Ш», друга команда — картинки зі звуком «Ж»: Ш — шапка, шуба, штани, шорти, шарф. Ж — жакет, жилет, кожух, жупан. Гра «Назви слово» Вихователь дає дітям різні завдання:
Гра «Покажи фішку» Вихователь вимовляє звук, а діти відповідають шляхом відкладення чи показу відповідної фішки. О - голосний — приголосний твердий = приголосний м'який Гра «Назви звук» Вихователь називає різні слова з інтонаційним виділенням одного із приголосних звуків і кидає м'яч одному із дітей. Дитина, прийнявши м'яч, називає виділений звук і перекидає м'яч вихователю. Гра проводиться в колі з м'ячем. Гра «Знайди правильну схему» Дітям пропонуються схеми і предметні картинки. Необхідно до картинок підібрати відповідні схеми. Картинки: лук, люк, кіт, кит, дим, дім.
Гра «Твердий — м'який» Вихователь ділить дітей на дві команди, одна команда — командир Рита, друга команда — командир Ніна. Завдання: діти слухають слова, якщо слово починається з твердого приголосного — встає команда Рити, якщо слово починається з м'якого приголосного — встає команда Ніни. Слова: буря, кішка, вітер, мішок, куриця тощо. Гра «Придумай склад» Діти утворюють із приголосними звуками злиття за схемами: Л — ла, ло, лу, ли, ля Ш — ша, шо, шу, ши, шя л' — ля, лю, льо, лі, лє с' — ся, сьо, сю, сі, сє .
| |
Переглядів: 252 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |