Головна » Файли » Дидактичні ігри з навчання грамоти

Навчаємо грамоти
14.10.2017, 19:09

ІГРОВІ ВПРАВИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ УЗАГАЛЬНЮЮЧИХ УЯВЛЕНЬ ПРО ДИФЕРЕНЦІАЛЬНІ ОЗНАКИ ФОНЕМ

 

Гра «Лагідні пісні»

Вихователь  дає  дітям   зразок  лагідної м'якої пісеньки:

Ть, ть, ть, та, та, то, то, тя, тя, ті, ті, ті, ль, ль, лі, лі, льо, льо, лю, лю.

Гра «Тверді пісні»

Вихователь дає зразок сердитої твердої пісеньки:

Т, т, т, та, та, то, то, ту, ту, л, л, л, ла, ла, ло, ло, лу, лу.

Гра «Впіймай м'який приголос­ний»

Вихователь називає різні звуки, діти по­винні плеснути в долоні, коли почують м'який звук: п, т, л', к, р', с, з'.

Гра «Передай м'яч і назви слово з м'яким приголосним»

Діти стають у колоні, по черзі назива­ють слово з м'яким приголосним і пере­дають м'яч.

Гра «Зупинись, коли почуєш м'який приголосний»

Діти йдуть по колу, логопед називає різні звуки, діти зупиняються, коли по­чують м'який приголосний.

Гра «Відлуння»

Вихователь вимовляє пари слів, діти на­зивають одне із слів (із м'яким чи твердим звуком за завданням вихователя):

лук — люк   ручка — річка

сад — сядь   рись — рис

лак — ляк

Гра «Назви братика»

Вихователь називає тверді приголосні й кидає м'яч одному із дітей. Дитина ло­вить м'яч, називає м'яку пару. Проводи­ти гру в швидкому темпі.

 

Гра «Знайди м'який приголосний»

Вихователь  пропонує   дітям   картинки, діти називають слово, знаходять м'який приголосний, визначають його місце.

 Гра «Порівняйте слово»

Вихователь пропонує пари слів, діти зна­ходять пари приголосних: твердий — м'який, складають із цими словами ре­чення:

Дим — дім, тин — тінь, кіт — кит, зна­ти — зняти, сила — сіла.

Гра «Придумай нове слово»

Вихователь пропонує слово, дає завдан­ня замінити перший приголосний твер­дий на м'який:

Лак — ляк, лук — люк, рис — ріс, радити — рядити.

Гра «Хто швидше збере речі?»

На столі дві валізи і предметні картин­ки. Одна команда відбирає картинки, в назві яких звук «Ш», друга команда — картинки зі звуком «Ж»:

Ш — шапка, шуба, штани, шорти, шарф.

 Ж — жакет, жилет, кожух, жупан.

Гра «Назви слово»

Вихователь дає дітям різні завдання:

  1. назви слово, в якому перший звук приголосний (приголосний твердий, м'який, глухий, дзвінкий))
  2. назви слово, в якому останній звук голосний;
  3. назви слово, в якому останній звук м'який;
  4. згадай слово, яке починається з го­лосного (приголосного).

Гра «Покажи фішку»

Вихователь вимовляє звук, а діти відповідають шляхом відкладення чи показу відповідної фішки.

О - голосний

— приголосний твердий

= приголосний м'який

Гра «Назви звук»

 Вихователь називає різні слова з інто­наційним виділенням одного із приго­лосних звуків і кидає м'яч одному із дітей. Дитина, прийнявши м'яч, називає виділений звук і перекидає м'яч вихователю. Гра проводиться в колі з м'ячем.

Гра «Знайди правильну схему»

Дітям пропонуються схеми і пред­метні картинки. Необхідно до картинок підібрати відповідні схеми. Картинки: лук, люк, кіт, кит, дим, дім.

 

Гра «Твердий — м'який»

Вихователь ділить дітей на дві команди, одна команда — командир Рита, друга команда — командир Ніна.

Завдання: діти слухають слова, якщо слово починається з твердого приголос­ного — встає команда Рити, якщо слово починається з м'якого приголосного — встає команда Ніни.

Слова: буря, кішка, вітер, мішок, куриця тощо.

Гра «Придумай склад»

Діти утворюють із приголосними зву­ками злиття за схемами:

Л — ла, ло, лу, ли, ля   Ш — ша, шо, шу, ши, шя  л' — ля, лю, льо, лі, лє   с' — ся, сьо, сю, сі, сє .

 

 

Категорія: Дидактичні ігри з навчання грамоти | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 252 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar