Головна » Файли » Конспекти |
15.11.2017, 21:52 | |
Інтегроване заняття з мовленнєвого розвитку, навчання елементів грамоти, ознайомлення з природним довкіллям в старшій групі. Тема: «Осінні дива» Мета: закріпити знання дітей про особливості природних змін під час змін пір року, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; залучати малят до активної участі в колективній бесіді, формувати вміння висловлювати свою думку, виробляти уміння правильно вимовляти шиплячий звук –ш-, удосконалювати вимову звуків, розвивати мовне дихання та фонетичний слух, називати слова із заданим звуком, добирати три-фонемні слова, вправляти вихованців у побудові простих речень за темою заняття, відтворювати їх графічне зображення, стимулювати вживання прикметників; розвивати моторні навички у процесі гри з м'ячем, рухову активність, удосконалювати навички виконання різних рухів (стрибки, нахили тулуба); формувати дбайливе ставлення до природи, виховувати екологічно-доцільну поведінку в природному середовищі, виховувати вміння спілкуватися, слухати один одного, надавати можливу допомогу. Матеріал: макет дерева, місток, схема вірша, графічні зображення речень, предметні картинки, картина осіні для гри «Теремок», малюнки «екологічна стежинка». Попередня робота: вивчення вірша Н.Приходько «Жовтень» за схемою, вивчення сезонних явищ природи та правил поведінки в природі, артикуляційних вправ, навчання дітей грати в дидактичні ігри «Живі звуки», «Теремок», звуковий аналіз слів, складання речень за схемою та заданим словом. Хід заняття Вихователь: Нам сонечко всміхається, Радійте дітвора, Бо знову починається У нас заняття - гра. Зараз ми перейдемо через місточок та опинимося в казковому місці де відбуваються дива.(Діти проходять містком). І. Ігровий момент. Розповідь казки. До нас сьогодні прилетіла Тітонька Сова Мудра Голова. - Доброго дня, вам діти. Сьогодні я не можу спати, бо мені хочеться дізнатися, що це у вас за дивне дерево? - Сідайте зручненько, бо сьогодні я хочу розповісти вам казочку, а ви будете Одного дня, на дереві, з маленької бруньки з'явився на світ молодий листочок. Був він невеличким, блискучим і дуже цікавим. - Якої пори року з'являються листочки? (Весною) Де у нас в групі є частинка весни? (Діти показують) Потім листочок підріс, став зеленішим і темнішим. Він вмивався росою та теплим дощиком. А коли гримів гром, він боявся і тремтів. - Як ви вважаєте , яка це була пора року? (Літо) Та ось листочок помітив, що він почав змінювати свій колір. Спочатку пожовк його краєчок, а потім весь лист став жовтим-жовтим, наче золотим. Чому він пожовтів? Як називається місяць, коли листочки жовтіють? Листочок подивився довкола і побачив, що поруч із ним висить таке саме золотаве листячко. Раптом сталося диво: він почув, як вітер завив -уууу. Листочок відчув, що він відривається від гілочки. Вітер підхопив маленький листочок і поніс його, кружляючи у веселому танку. А потім він опустився на землю разом зі своїми друзями щоб заснути під снігом...
1. Читання дітьми вірша Н.Приходько «Жовтень» (за схемою) - Про які дерева ми почули у вірші? (Сова хвалить дітей) 2. Дидактична вправа «Звук заблукав» Сова: -А я слухала ще віршики і нічого не зрозуміла. Допоможіть мені, будь ласка, розібратися що не так? Здивувалися коти: «Мишка повная води?» Кричить мисливець: «Вір - не вір. Мене полює хижий жвір!» Ляльку випустивши з рук, Маша мчить до мами: «Там повзе зелений бук З довгими вусами!» Що нам допомагає їх вимовляти? Тому ми робимо вправи для язичка. 5. Артикуляційна гімнастика. Сова підказує, що їжачок хоче, щоб діти показали «Грибочок», А білочка - «Горішки», «Жабка», «Слоник». - Який звук осені можна почути у лісі?(шелестять листочки) - Підніміть язик вгору і зробіть маленький вітерець з ротика. Який звук ми б. Дидактична гра «Хто більше» Дружно в коло всі ставайте, Гру з м'ячем розпочинайте.(передаємо по колу) Придумати слова на заданий звук (ш). 8. Дидактична гра «Живі звуки» Сова хоче пограти з нами в гру «Живі звуки». Давайте складемо слово «ліс». - З чого складаються слова? (з звуків) Тому ми обираємо звуки серед дітей. Висновок: якщо звуки переставити , слово зміниться або втратить своє значення.. 7. Фізкультхвилинка. Ці веселі звуки мови, Кличуть відпочити нас, Фізкультхвилинку пропонують Нам зробити у цей час. На пальчики ми станемо - До хмаринки дістанемо.(Ноги на ширині ступні, руки опущені) Один, два, один, два. До хмаринки дістанемо. Нахилиться стільки раз, Скільки пальчиків у нас. (Стопи разом, руки на поясі, нахили тулуба в сторони по 5 разів) Зробимо ми п'ять стрибочків На носочках, на носочках. (Стрибки на обох ногах) Раз, два, три, чотири, п'ять. Час нам далі мандрувать. Тітонька Сова хоче подивитися, як ми граємо в «Школу» (Діти проходять через місток і сідають на місця) 8. Складання речень за схемою та заданим словом по картині «Осінь у
9. Дидактична гра «Теремок». - У вас на столі є картки з зображенням комах, тварин, птахів. Розкладіть ці Тепер їм буде де зимувати та заховатися від холоду. А де зимують ластівки? Як називаються птахи які відлітають у вирій? (перелітні) Якої пори року відлітають птахи? 10. Закріплення правил поведінки у природі за допомогою «екологічної стежинки». Сова. - Я бачила у вас дуже гарні малюнки, поясніть мені їх. Діти. Це правила поведінки в природі. (Пояснюють їх) 12. Підсумок заняття.
Скільки я всього навчилася у вас. Тепер і я буду у лісовій школі навчати звірят. До побачення. | |
Переглядів: 752 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |