Головна » Файли » Конспекти

Інтегроване заняття
15.11.2017, 21:52

Інтегроване заняття

з мовленнєвого розвитку, навчання елементів грамоти, ознайомлення з природним довкіллям в старшій групі.

Тема: «Осінні дива»

Мета: закріпити знання дітей про особливості природних змін під час змін пір року, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; залучати малят до активної участі в колективній бесіді, формувати вміння висловлювати свою думку, виробляти уміння правильно вимовляти шиплячий звук –ш-, удосконалювати вимову звуків, розвивати мовне дихання та фонетичний слух, називати слова із заданим звуком, добирати три-фонемні слова, вправляти вихованців у побудові простих речень за темою заняття, відтворювати їх графічне зображення, стимулювати вживання прикметників; розвивати моторні навички у процесі гри з м'ячем, рухову активність, удосконалювати навички виконання різних рухів (стрибки, нахили тулуба); формувати дбайливе ставлення до природи, виховувати екологічно-доцільну поведінку в природному середовищі, виховувати вміння спілкуватися, слухати один одного, надавати можливу допомогу.

Матеріал: макет дерева, місток, схема вірша, графічні зображення речень, предметні картинки, картина осіні для гри «Теремок», малюнки «екологічна стежинка».

Попередня робота: вивчення вірша Н.Приходько «Жовтень» за схемою, вивчення сезонних явищ природи та правил поведінки в природі, артикуляційних вправ, навчання дітей грати в дидактичні ігри «Живі звуки», «Теремок», звуковий аналіз слів, складання речень за схемою та заданим словом.

Хід заняття

Вихователь: Нам сонечко всміхається,

Радійте дітвора,

Бо знову починається

У нас заняття - гра.

Зараз ми перейдемо через місточок та опинимося в казковому місці де відбуваються дива.(Діти проходять містком).

І. Ігровий момент. Розповідь казки.

До нас сьогодні прилетіла Тітонька Сова Мудра Голова.

- Доброго дня, вам діти. Сьогодні я не можу спати, бо мені хочеться дізнатися, що це у вас за дивне дерево?

- Сідайте зручненько, бо сьогодні я хочу розповісти вам казочку, а ви будете
мені допомагати.

Одного дня, на дереві, з маленької бруньки з'явився на світ молодий листочок. Був він невеличким, блискучим і дуже цікавим.

- Якої пори року з'являються листочки? (Весною)

Де у нас в групі є частинка весни? (Діти показують)

Потім листочок підріс, став зеленішим і темнішим. Він вмивався росою та теплим дощиком. А коли гримів гром, він боявся і тремтів.

 - Як ви вважаєте , яка це була пора року? (Літо)

Та ось листочок помітив, що він почав змінювати свій колір. Спочатку пожовк його краєчок, а потім весь лист став жовтим-жовтим, наче золотим. Чому він пожовтів? Як називається місяць, коли листочки жовтіють?

Листочок подивився довкола і побачив, що поруч із ним висить таке саме золотаве листячко. Раптом сталося диво: він почув, як вітер завив -уууу. Листочок відчув, що він відривається від гілочки. Вітер підхопив маленький листочок і поніс його, кружляючи у веселому танку. А потім він опустився на землю разом зі своїми друзями щоб заснути під снігом...

  • Яка це буде пора року?
  • А яка зараз пора року?
  • Які місяці осені ви знаєте?
  • Який місяць зараз?
  • Чому його називають найкрасивішим?

1.       Читання дітьми вірша Н.Приходько «Жовтень» (за схемою)

-      Про які дерева ми почули у вірші? (Сова хвалить дітей)

2.       Дидактична вправа «Звук заблукав»

Сова: -А я слухала ще віршики і нічого не зрозуміла. Допоможіть мені, будь ласка, розібратися що не так? Здивувалися коти: «Мишка повная води?»

Кричить мисливець: «Вір - не вір. Мене полює хижий  жвір!»

Ляльку випустивши з рук, Маша мчить до мами: «Там повзе зелений бук З довгими вусами!» Що нам допомагає їх вимовляти? Тому ми робимо вправи для язичка. 5. Артикуляційна гімнастика.

Сова підказує, що їжачок хоче, щоб діти показали «Грибочок», А білочка - «Горішки», «Жабка», «Слоник».

- Який звук осені можна почути у лісі?(шелестять листочки)

- Підніміть язик вгору і зробіть маленький вітерець з ротика. Який звук ми
чуємо? (ш-ш-ш)

б. Дидактична гра «Хто більше»

Дружно в коло всі ставайте,

Гру з м'ячем розпочинайте.(передаємо по колу) Придумати слова на заданий звук (ш).

8. Дидактична гра «Живі звуки»

Сова хоче пограти з нами в гру «Живі звуки». Давайте складемо слово «ліс». - З чого складаються слова? (з звуків) Тому ми обираємо звуки серед дітей. Висновок: якщо звуки переставити , слово зміниться або втратить своє значення..

7. Фізкультхвилинка.

Ці веселі звуки мови,

Кличуть відпочити нас,

Фізкультхвилинку пропонують

Нам зробити у цей час.

На пальчики ми станемо -

До хмаринки дістанемо.(Ноги на ширині ступні, руки опущені) Один, два, один, два. До хмаринки дістанемо.

Нахилиться стільки раз,

Скільки пальчиків у нас.

(Стопи разом, руки на поясі, нахили тулуба в сторони по 5 разів)

Зробимо ми п'ять стрибочків

На носочках, на носочках. (Стрибки на обох ногах)

Раз, два, три, чотири, п'ять.

Час нам далі мандрувать.

Тітонька Сова хоче подивитися, як ми граємо в «Школу» (Діти проходять

через місток і сідають на місця)

8. Складання речень за схемою та заданим словом по картині «Осінь у
лісі»

  • Яка пора року зображена на картині?
  • З чого складається речення?
  • Скільки слів може бути в реченні?
  • Складіть речення за схемою. (На дошці схема з 2 слів)
  • Складіть речення з словом «осінь».
  • Викладіть графічно речення... Скільки в ньому слів? Назвіть перше слово, друге, третє.

9. Дидактична гра «Теремок».

- У вас на столі є картки з зображенням комах, тварин, птахів. Розкладіть ці
картки на столі. В нашому казковому теремку можуть жити тільки ті, хто
має в назві три звуки. Покладіть їх біля теремка.

Тепер їм буде де зимувати та заховатися від холоду. А де зимують ластівки?

Як називаються птахи які відлітають у вирій? (перелітні)

Якої пори року відлітають птахи?

10. Закріплення правил поведінки у природі за допомогою «екологічної

стежинки».

Сова. - Я бачила у вас дуже гарні малюнки, поясніть мені їх.

Діти. Це правила поведінки в природі. (Пояснюють їх)

12. Підсумок заняття.

  • Чи сподобалася вам казка про листочок?
  • В які ігри ми грали ?
  • Про що ми складали речення?
  • З чого складається речення?
  • З чого складаються слова?

Скільки я всього навчилася у вас. Тепер і я буду у лісовій школі навчати звірят. До побачення.

Категорія: Конспекти | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 752 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar