Головна » Файли » Конспекти |
15.11.2017, 23:13 | |
Інтегроване заняття з навчання звукової культури мовлення та грамоти «На гостину до птахів». Мета: вчити дітей диференціювати звуки [р] — [л] у складах, словах та реченнях; закріпити вміння: робити звуковий аналіз слів; ділити слова на склади; правильно вживати дієслова жіночого та чоловічого роду минулого часу; утворювати зменшувально-пестливі форми від іменників; складати речення за опорними словами; розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, зв'язне мовлення, мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику пальців рук; виховувати любов до птахів. Обладнання: макети дерев, площинні кольорові зображення птаxiв та силуети їх (сорока, ластівка, горобець, голуб, ворона, дятел, соловей, жайвір, снiryp); хатинки з кишеньками-віконцями для дво- i трискладових слів; картки iз зображенням пташок; паперовi листочки на деревах (різної форми) з малюнком на звороті; пір'їнки, олівці. Хід заняття Вихователь. - Діти, погляньте: у мене в руках шматочок берести, тобто березової кори. А на ній щось написано, точніше — вирізано. Та це ж лист! Його принесли сюди птахи. Що там? Птахи запрошують нас до себе на гостини. Але перед дорогою просять відгадати загадки. Ось такі: *Чорномазий, білозубий, Він за плугом важно ходить, Черв’ячків, жучків знаходить - Сторож вірний,друг полів, Перший вісник теплих днів. (Грак) ♦ Бідовий хлопчина ♦ Bipнo людям він слугує Дзьоб міцьний i гострий має, Шкідників ним добуває. (Дятел) ♦ Швидко скрізь цей птах літає, За вікном гніздо будує, Але в нас він не зимує. (Ластівка)
♦Чорно-білу сукню має, Bci новини в лici знає, Щось блискуче ненароком украде. Це хто?.. (Сорока) ♦ В неї голос хриплуватий, Колір пip'я сіруватий. Ой розумна ж каркарона! Звуть її yci... (ворона) ♦У калині ховаєтъся, То не шпак, не горобейко, А співучий... (соловейко) ♦ Над просторами полів Ніжним співом весняним Cвiт наш звеселяє. (Жайвір) 1. Гра «Здмухни пір'їнку з долоні» Вихователь : Ось ми вже у пташиному світі. Скажіть: коли приходять до когось у гocтi, то що найперше роблять? ( Гості завжди вітаються з господарями.) Вихователь. Тож i ми привітаємося з птахами. Але наше вітання буде особливе. Ви проспіваєте склади, які я запропоную, на мотиви ваших улюблених пісень. 2. Діти, наспівуючи, повторюють за дорослим ланцюжки складів. Спершу подаються npocтi зразки, а далі чергування складів ускладнюється залежно від рівня пдготовки дошкільнят. Ла-ла-ла — ра-ра-ра. Ри-ри-ри — ли-ли-ли. Ле-ле-ле — ре-ре-ре. Ру-лу-ру — лу-ру-лу. Ло-ро-ло — ро-ло-ро. Ре-ле-ре — ле-ре-ле. Ру-ру-ру — ла-ла-ла. Ле-ле-ле — ро-ро-ро. Ли-ли-ли — ри-ри-ри. Ра-ла-ри — ли-ро-ло. Лу-ру-ла — ра-ре-ле. Ро-ло-ру — лу-ре-ле. Вихователь . Настав час пограти в цікаві ігри з господарями пташиного світу. 3. Дидактична гра "Пташка полетіла". Діти час від часу заплющують очi, а вихователь ховає одну з виставлених пташок. Діти відгадують, хто це був, i промовляють: "Сорока полетіла", "Ластівка полетіла", "Ворона полетіла", "Горобець полетів", "Снігур полетів", "Жайвір полетів", "Соловейко полетів", "Голуб полетів", "Дятел полетів". 4. Гра "Посади пташку на дерево". Вихователь . Діти, птахів щось налякало, i вони злетіли з дерев. А тепер не знають, на яке дерево i на яку гілку сісти. Ви можете допомогти їм. Виберіть серед зображених птахів тих, в назвах яких є звук [р], i тих, у назвах яких є звук [л]. Визначте місце цих звуків у словах-назвах та, враховуючи його, посадіть птахів на piзнi дерева та гілки. (Горобець, снігур, ворона, сорока, жайвір; голуб, ластівка, соловей, дятел). 5. Гра «Подаруй пташці хатинку» Вихователь. Ми прийшли до птахів на гостини не з порожніми руками. Подаруємо їм хатки. Поділіть слова-назви (сорока, голуб, ворона, дятел, горобець, снігур, жайвір, соловей, ластівка) на склади i полічіть їх. За кількістю складів у словах поселітъ птахів у хатинках зi стількома ж віконцями. (Діти вкладають малюнки в кишеньки-віконця). 6. Звуковий аналіз слів. Діти викладають на звукових доріжках фішками слова дятел, голуб. (Одна дитина біля дошки). Вихователь . Haшi друзі птахи охоче послухають ваші чистомовки про них. 7. Закінчування чистомовки. Потім повторюють її кілька разів зi зростанням темпу мовлення. Рона, лона, рона — cipa ... (ворона). Олуб, оруб, олуб — гарний ... (голуб). Ел, ер, ел — працьовитий ... (дятел). Ур, ул, ур — маленький ... (снігур). Рока, лока, рока — білобока ...(сорока). Рець, лець, рець — стрибає ...(горобець). Ip, iл, ip — летить ... (жайвір). 8. Рухлива гра з інтелектуальним навантаженням "Через струмок стрибни— слово лагідне назви" Вихователь . Птахи дуже хочуть погратися разом з нами. А ще пташкам знадобляться наші теплі слова. Діти утворюють зменшувально-пестливі форми від іменників, пропонованих вихователем: ластівка — ластівочка, ластівонька; горобець — горобчик, горобейко ; дерево — деревце; листок — листочок; береза – берізонька ; гілка — гілочка; снiryp — снігурик; голуб — голубок, голубонько; ялинка – ялиночка ; соловей — соловейко, соловейчик. 9. Складання речень, використовуючи два опорних слова (за малюнками). Зразки пap: «снігур— дерево»; "ластівка — гніздо"; "дятел — комаха"; "горобець — кошик"; "голуб — зерно". Вихователь . А тепер нехай розважаться наші пальчики. 10. Пальчикова гра "Гойдашечки". Гойда гойда гойдашечки. (Тримаючи перед собою руки обернемо внутрішнім боком долонь до підлоги, діти рухають ними вгору-вниз). Налетіли пташечки. (Складаютъ долоні навхрест і рухають пальцями до себе—від себе). Сіли co6i на пеньочку. (Стискають пальці обох рук у кулаки). Кличуть, кличуть дитиночку. (Тримаючи розгорнуті долоні вертикально, рухають пальцями до грудей). 11.Вправа «Долоня – ребро – кулак» 12. Підготовка руки до письма. Написання елементів літер: гачечків. Завдання "Намалюй пташку". Вихователь . Діти, у кожного з вас на столі лежить аркушик паперу. Це завдання обрали для вас птахи. Тут показано, як легко можна намалювати пташку. Намалюйте и по-справжньому, обводячи олівцем крапкові контури частин, i розкажітъ, з яких геометричних фігур склалася наша пташка. Підсумок заняття. Нам iз вами добре було на гостинах у птахів. - Давайте згадаємо, в які ігри ми грали з пташками? Та вже маємо повертатися додому. А наші малюнки залишимо пернатим, друзям на добру згадку.
| |
Переглядів: 513 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |