Головна » Файли » Конспекти

Інтегроване заняття
15.11.2017, 23:13

                                  Інтегроване заняття

з навчання звукової культури мовлення

       та грамоти  «На гостину до птахів».

Мета: вчити дітей диференціювати звуки [р] — [л] у складах, сло­вах та       реченнях; закріпити вміння: робити звуковий аналіз слів; ділити слова на склади;  правильно вживати дієслова жіночого та чоловічого роду минулого часу; утворювати зменшувально-пестливі форми від іменників;  складати речення за опорними словами;  розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, зв'язне мовлення, мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику пальців рук;  виховувати любов до птахів.

Обладнання: макети дерев, площинні кольорові зображення птаxiв та силуети їх (сорока, ластівка, горобець, голуб, ворона, дятел, соловей, жайвір, снiryp); хатинки з кишеньками-віконцями для дво- i трискладових слів; картки iз зображенням пташок; паперовi листочки на деревах (різної форми) з малюнком на звороті; пір'їнки, олівці.

                                          Хід заняття

Вихователь. - Діти, погляньте: у мене в руках шматочок берести, тобто березової кори. А на ній щось напи­сано, точніше — вирізано. Та це ж лист! Його принесли сюди птахи. Що там? Птахи запрошують нас до себе на гостини. Але перед дорогою просять відгадати загадки. Ось такі:

*Чорномазий, білозубий,

  Він за плугом важно ходить,

  Черв’ячків, жучків знаходить - 

  Сторож вірний,друг полів,

  Перший вісник теплих днів.     (Грак)

♦  Бідовий хлопчина
В ciрій сорочині
По дворах стрибає,
Крихти підбирає.   (Горобець)

♦  Bipнo людям він слугує
I дерева їм рятує.

Дзьоб міцьний i гострий має,

 Шкідників ним добуває. (Дятел)

♦  Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мушок поїдає.

За вікном гніздо будує,

 Але в нас він не зимує. (Ластівка)

 

    ♦Чорно-білу сукню має,

     Bci новини в лici знає,

     Щось блискуче ненароком украде. Це хто?..    (Сорока)

      В неї голос хриплуватий,

      Колір пip'я сіруватий.

    Ой розумна ж каркарона! Звуть її yci... (ворона)

У калині ховаєтъся,
Витьохкує, заливається,

То не шпак, не горобейко,

А співучий...           (соловейко)

♦     Над просторами полів
Високо літає,

Ніжним  співом весняним

Cвiт наш звеселяє.               (Жайвір)

1. Гра  «Здмухни пір'їнку з долоні»

Вихователь : Ось ми вже у пташиному світі. Скажіть: коли приходять до когось у гocтi, то що найперше роблять?

( Гості завжди вітаються з господарями.)

Вихователь. Тож i ми привітаємося з птахами. Але наше вітання буде особливе. Ви проспіваєте склади, які я запропоную, на мотиви ваших улюблених пісень.

2. Діти, наспівуючи, повторюють за дорослим ланцюжки складів. Спершу подаються npocтi зразки, а далі чергування складів ускладнюється залежно від рівня пдготовки дошкільнят.

Ла-ла-ла — ра-ра-ра.           Ри-ри-ри — ли-ли-ли.                Ле-ле-ле — ре-ре-ре.

Ру-лу-ру — лу-ру-лу.          Ло-ро-ло — ро-ло-ро.                 Ре-ле-ре — ле-ре-ле.

Ру-ру-ру — ла-ла-ла.           Ле-ле-ле — ро-ро-ро.                 Ли-ли-ли — ри-ри-ри.

Ра-ла-ри — ли-ро-ло.          Лу-ру-ла — ра-ре-ле.                  Ро-ло-ру — лу-ре-ле.

Вихователь . Настав час пограти в цікаві ігри з господарями пташиного світу.

 3. Дидактична гра "Пташка полетіла". Діти час від часу заплющують очi, а вихователь ховає одну з виставлених пташок. Діти відгадують, хто це був, i промовляють: "Сорока полетіла", "Ластівка полетіла", "Ворона полетіла", "Горобець полетів", "Снігур полетів", "Жайвір полетів", "Соловейко полетів", "Го­луб полетів", "Дятел полетів".

  4.  Гра "Посади пташку на дерево".

Вихователь . Діти, птахів щось налякало, i вони злетіли з дерев. А тепер не знають, на яке дерево i на яку гілку сісти. Ви можете допомогти їм. Виберіть серед зображених птахів тих, в назвах яких є звук [р], i тих, у назвах яких є звук [л]. Визначте місце цих звуків у словах-назвах та, враховуючи його, посадіть птахів на piзнi дерева та гілки. (Го­робець, снігур, ворона, сорока, жайвір; голуб, ластівка, соловей, дятел).

5. Гра  «Подаруй пташці хатинку»

Вихователь. Ми прийшли до птахів на гостини  не з порожніми руками. Подаруємо їм хатки. Поділіть слова-назви (сорока, голуб, ворона, дятел, горобець, снігур, жайвір, соловей, ластівка) на склади i полічіть їх. За кількістю складів у словах поселітъ птахів у хатинках зi стількома ж віконцями. (Діти вкладають малюнки в кишеньки-віконця).  

6.   Звуковий аналіз слів.  Діти викладають на звукових доріжках фішками слова  дятел, голуб.  (Одна дитина біля дошки).

Вихователь . Haшi друзі птахи охоче послухають ваші чистомовки про них.

7. Закінчування  чистомовки. Потім повторюють її кілька разів зi зростанням тем­пу мовлення.

Рона, лона, рона — cipa ... (ворона).

 Олуб, оруб, олуб — гарний ... (голуб).

 Ел, ер, ел — працьовитий ... (дятел).

 Ур, ул, ур — маленький ... (снігур).

Рока, лока, рока — білобока ...(сорока).

 Рець, лець, рець — стрибає ...(горобець).

 Ip, iл, ip — летить ... (жайвір).

      8. Рухлива гра з інтелектуальним навантаженням "Через струмок стрибнислово лагідне назви"

 Вихователь . Птахи дуже хочуть погратися разом з нами.

    А ще пташкам знадобляться  наші теплі слова.

 Діти утворюють зменшувально-пестливі форми від іменників, пропонованих вихователем:

ластівка — ластівочка, ластівонька;

горобець — горобчик, горобейко ;                     дерево — деревце;

 листок — листочок;                                             береза – берізонька ;

 гілка — гілочка;                                                  снiryp — снігурик;

голуб — голубок, голубонько;                            ялинка – ялиночка ;

соловей — соловейко, соловейчик.

9.  Складання реченьвикористовуючи два опорних  слова (за малюнками).

 Зразки пap: «снігур— дерево»; "ластівка — гніздо"; "дятел — комаха"; "горобець — кошик"; "голуб — зерно".

Вихователь .  А тепер нехай розважаться наші пальчики.

10.  Пальчикова гра  "Гойдашечки".

Гойда гойда гойдашечки.

(Тримаючи перед собою руки обернемо внутрішнім боком долонь до підлоги, діти рухають ними вгору-вниз).

Налетіли пташечки.

(Складаютъ   долоні навхрест  і рухають паль­цями до себе—від себе).

Сіли  co6i на пеньочку.

(Стискають пальці обох рук у кулаки).

Кличуть, кличуть дитиночку.

(Тримаючи розгорнуті долоні вертикаль­но, рухають пальцями до грудей).

11.Вправа «Долоня – ребро – кулак»

12. Підготовка руки до письма.  

      Написання елементів літер:   гачечків.

Завдання "Намалюй пташку".

Вихователь . Діти, у кожного з вас на столі лежить аркушик паперу. Це завдання обрали для вас птахи. Тут показано, як легко можна намалювати пташку. Намалюйте и по-справжньому, обводячи олівцем крапкові контури частин, i розкажітъ, з яких геометричних фігур склалася наша пташка.

Підсумок  заняття. Нам iз вами добре було на гостинах у птахів.

 - Давайте згадаємо, в які ігри ми грали з пташками?

 Та вже маємо повертатися додому. А наші малюнки залишимо пернатим, друзям на добру згадку.

 

Категорія: Конспекти | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 513 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar