Головна » Файли » Конспекти

Інтегроване заняття
15.11.2017, 21:41

Інтегроване заняття

Ознаймлення з природним  довкіллям, РМІКМС , Художня література

(середня група)

Тема: Осіння мандрівка.

Мета: закріпити знання дітей про прикмети ранньої, золотої та пізньої осені, формувати вміння називати та пояснювати їх; розширити знання дітей про поведінку звірів, птахів у період підготовки до зими; продовжувати вчити чітко відповіда­ти на запитання, складати  речення; продовжувати вчити культури спілкування та граматичної компетентності; розвивати фонематичний слух, артикуляцію звуків, вміння, виділяти перший звук у слові за предметними картинками; вчити малят співпереживати літературним героям, сприяти емо­ційному розвитку вихованців під час розповідання віршів про осінь за допомогою мнемотехніки; виховувти дбайливе ставлення до природи, допомагати друзям.     

        Матеріал: пейзажні картини із зображенням ранньої, золотої та пізньої осені, іграшковий  їжачок, мнемотаблиці віршів  І. Сі­човика «Листопад»,  Р. Завадовича «Жовтень».

Хід заняття

1. Ігровий момент: Вихователь звертає  увагу на маленького їжачка, який  просив допомоги, але діти його не чули бо гралися мобільним телефоном з навушниками.

   Треба пройти через чарівний місточок та потрапити на казкову галявину, де їжачок зможе розмовляти і розповість дітям свою цікаву історію.

 

Йдіть мої любі, під ніжки дивіться,

Гостям нашим любим щиро всміхніться.

Хай усмішка буде в кожній долонці,

Мов промінці осіннього сонця.

А наша гра хай цікавою стане,

Про неї розкажете татові й мамі.

 

На дошці перед дітьми — картини ранньої, золотої та пізньої осені.

2. Бесіда з Їжачком  про пригоди.

Їжачок:   Раніше я жив  у лісі зі своїми друзями.  Там було багато травички і почали вже спіти яблука та груші. На деревах ми побачили кілька жовтих листочків.  Сорока кричала, що вже прийшла осінь.

- Як називається осінь, коли вона тільки починається? (Рання) А місяць? (Вересень) Знайдіть картину, де зображена рання осінь.

- А коли всі дерева пожовтіли, під деревами  та на пеньочках з'явилося багато...(Грибів)..

- Як називаєься така осінь? (Золота)  Як називаєтья  місяць?  (Жовтень) Знайдіть таку картину.

-Одного разу, до нашого лісу прийшло багато людей. Вони теж збирали гриби і розмовляли про дитячий садок. Мені захотілося теж потрапити  туди. І я заліз у кошик до одного хлопчика. Він приніс мене у дитсадок. Я ходив у різні групи і слухав дітей і про цифри, і про звуки. А потім я почув, що мої друзі запаслися грибочками на зиму та збираються спати. 

      Подивився їжачок у вікно  і побачив, що настала ... Яка осінь зараз.  (Пізня) Почався останній осінній місяць.  Ви знаєте, як він називається? (Листопад)

Давайте розповімо їжачкові, що відбувається у листопаді.

    3. Дидактична гра «У листопаді»

• Дні у листопаді: довгі чи дуже короткі? (У листопаді дуже ко­роткі дні)

  •  Сонечко встає рано чи пізно? (Сонечко встає пізно, а заходить рано)
  •  Погода зазвичай сонячна чи похмура, сира? (Погода похмура та сира)
  • Дощ іде рідко чи часто? (Дощ йде часто)

• Дощі в листопаді теплі чи холодні? (Ідуть холодні дощі)
• Чому зараз вже випав сніг? Яку приказку ви знаєте? (Листопад зимі ворота відчиняє)

   4. Фізкультхвилинка «Осінньою стежкою»

Осінньою стежкою дітки гуляють,(Звичайна ходьба.)

По листю опалому тихо ступають.(Ходьба на носочках.)

Воно більше вже шелестіти не хоче,(Діти йдуть, човгаючи, прислухаючись до звуків)

Бо дощ намочив килимок із листочків.(Рухи-струшування кистями в різних напрямках.)

У вирій пернаті полинули птахи,(Легкий біг із змахуванням розведеними в сторони руками.)

Сховались від холоду різні комахи.(Малята присідають, прикривши голову руками.)

Дерева всі голі стоять і печальні, (Підводяться, підіймають вгору руки, кисті опущені.)

Їм вітер шумить колискову прощальну... (Плавно погойдують тулубом та руками з боку в бік.)

         Їжачок: Діти допоможіть мені повернутися назад до лісу, щоб і я встиг зробити собі запаси на зиму.

        5. Читання віршів за допомогою мнемотехніки.

- Зараз ми будемо з вами чарівниками. Допоможе нам чарівна паличка розповідати віршики та знайти потрібне місце для їжачка.

 На дошці схеми до віршів «Листопад» І. Сі­човика, Р. Завадовича «Жовтень»....

  • Який віршик у нас про золоту осінь?  Де краще їжачок почуватиметься: у жовтні чи в листопаді? (Вихователь садовить іграшкового їжачка під деревом збоку золотої осені)

- Де ще є картина золотої осені? Діти ви пам'ятаєте,  ми вже уявляли, ніби гуляли у картині, давайте і їжачкові допоможемо там опинитися. Де на картині ми пустимо їжачка? (Біля грибочків)  ( Дістає намальованого та розміщують на картині).

Дивіться, там його зустріла радісна криклива білочка.

6. Дидактична гра «Перший звук».

- Як білочка голосно покликала їжачка? (Еееей) Як відкриваємо ротик коли говоримо голосні  або крикливі звуки? Що небудь заважає їх говорити? (Ні)

Їжачок почав радісно  фиркать (Ффффф)  Що нам допомагає говорити цей звук? (Губи)

Потім він зустрів знайомих, які починалися на звук –ж-.

 (Діти підходять до столика, де лежать предметні картинки)

- Знайдіть картинки, які починаються на –ж-: (жабка, журавель, жук). На який звук вони починаються? Що допомагає говорити цей звук?  (Язик)  Де знаходиться язичок? (Вгорі)

Яка картинка ще починається на цей звук? (Жолудь)  А їжачок знайшов собі багато грибів. На який звук починається це слово?  Що допомагає його говорити? (Горлечко) Давайте допоможемо нарвати грибочків їжачкові.      А для білочки назбираємо горіхів .

7. Артикуляційна вправа «Грибочок», «Горішки»

8. Підсумок заняття.

- Кому ми сьогодні допомагали?  В яку осінь захотів потрапити їжачок?

- Коли краще користуватися навушниками: вдома чи підчас переходу проїжджої частини?

Категорія: Конспекти | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 317 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar