Головна » Файли » Мої файли |
13.09.2017, 21:27 | |
«Те, що сьогодні дитина може робити у співпраці і під керівництвом, завтра вона стає здатною виконувати самостійно…» Л.С. Виготський Розвиток усного мовлення і підготовки до навчання грамоти. Дошкільний курс розвитку усного мовлення і підготовки до навчання грамоти покликаний забезпечити якісну підготовку дітей до навчання в початковій школі. У процесі вдосконалення усного мовлення та опанування основ грамоти відбувається всебічний розвиток дітей. Проблема мовленнєвого зростання — завжди на часі, незалежно від змінюваності освітніх пріоритетів, стратегій, концепцій. Сучасні підходи до реалізації змісту дошкільної освіти відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти мають на меті формування життєво компетентної в межах вікових можливостей і потреб дитячої особистості, основу якої складає саме особистість мовленнєва — готова до спілкування з іншими людьми в різних соціальних інституціях та сферах життя, продуктивної власної діяльності в соціумі. Довільна увага дошкільнят ще дуже слабка, поріг сприйняття — невисокий, мислення має наочно-образний характер, загальний інтерес від діяльності спрямований на її результати, а не на способи дій. Зважаючи на це, усі завдання, що мають пізнавальний зміст, пропонуються в ігровій формі. Елементами гри при цьому є ігрові сюжети дитячої діяльності, дітям пропонується певна роль (слова, звука, складу), дається настанова на виграш, перемогу в змаганні в результаті успішного виконання заданих дій з обов'язковим дотриманням визначених правил. У цьому віці будь-які запитання й завдання сприймаються дітьми краще, якщо їх ставлять казкові герої. Одним із найважливіших завдань під час навчання грамоти є навчання дітей звукового аналізу слів. Це складний процес, що умовно можна розподілити на такі етапи:
Коли дитина добре визначає всі звуки, легко їх інтонує, розрізняє узгоджені за твердістю і м'якістю, то звуковий аналіз виконує швидко, не докладаючи зусиль. Такі діти охоче викладають слова фішками, просять нові завдання. Якщо ж дошкільник займається звуковим аналізом неохоче, то це означає, що якісь ігри з попереднього розділу необхідно повторити, з'ясувавши, що саме викликає у дитини труднощі. Крім звуко-складового аналізу слів, дітей потрібно навчити виконувати найпростіші розумові дії з реченням. Метою вправ та ігор щодо ознайомлення дітей із реченням та словом є:
Щоб рука дитини «слухалася» під час письма, її слід готувати до цієї діяльності. Для цього пропонуються письмові ігри-вправи. Вправи мають активний характер. Дитина, по суті, не помічає того, що готується до подальшої роботи — письма. Якщо дотримуватися послідовності й частотності у виконанні вправ, то м'язи руки тренуватимуться, забезпечуватиметься координація. Розробки занять містять велику кількість вправ, завдань та ігор. Але це не означає, що вихователь повинен використати весь цей матеріал на одному занятті. Значна кількість матеріалу дає змогу вихователеві обрати ті завдання та вправи, що відповідатимуть індивідуальному розвитку дітей. Матеріал, що залишився неопрацьованим, можна використати в індивідуальній або гуртковій роботі. Ураховуючи особливу складність навчання грамоти, важливо диференціювати процес навчання. Це дасть змогу навчати дітей за їх можливостями, позбавляти напруження, здійснювати індивідуальний підхід, приділяти увагу кожній дитині, спрямовувати її загальний розвиток.
| |
Переглядів: 251 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |