Головна » Файли » Звукова культура мовлення

Мовне дихання
22.11.2017, 21:15

Звукова культура мовлення (середня група).

Програмовий зміст:

звукова культура мовлення: продовжува­ти вчити дітей виділяти перший і останній звуки у слові, проводити звуковий аналіз слів; розвивати фонематичний слух; фізіологічне дихання; увагу, пам'ять, вміння чути, емо­ційну сферу; вправляти в добиранні пестливих слів; активізувати словник дітей за темою; створити позитивний настрій під час заняття; виховувати інтерес до свят, формувати бажання допомагати; учити дітей дотримуватися сімейних тра­дицій;

    Матеріал: тарілочки зі шкірками мандаринів та розім'яті ялинкові голки; великі сніжинки, розрізані, як пазл, на три час­тини; картки-схеми для звукового аналізу; непри-крашена ялинка, ялинкові прикраси; іграшка-заєць, морквина.

Хід заняття

  1. Ігровий момент.

 Діти, сьогодні в нас дуже незвичайне заняття.

 Яке незабаром буде свято? Чому всі його так люблять? Які дарунки ви отримували? А які хотіли б отримати? А як ваша сім'я святкує це свято? (Розповіді 3-4 дітей.)

До речі, лісові мешканці теж святкуватимуть Новий рік. Хочете потрапити до них на свято? (Відповіді дітей.) Але до новорічного лі­су так просто не ввійдеш. Для цього треба виконати всі завдання Ді­да Мороза. Ви не боїтесь його? Вирушаємо?

Скажіть, а чим пахне Новий рік? (Відповіді дітей.) Багато хто вважає, що Новий рік пахне ялинкою та мандаринами. Пригадаймо ці запахи.

2. Дихальна вправа «Чим пахне Новий рік?»

Перед дітьми ставлять тарілочки зі шкірками мандаринів та розім'яті ялинкові голки. Дитина носом вдихає, а на видиху каже: «Ах, як смачно пахне». Проводиться 3-4 рази.

Вихователь. Заплющте очі, ще раз вдихніть аромат новорічно­го лісу. Розплющуйте очі. Ось ми й у новорічному лісі. А що це таке? (Діти знаходять великі сніжинки, розрізані, як пазл, на 3 частини.)

  1. Вивчення «Новорічних скоромовок»

        Ой весело на ялинці, Юлі, Олі та Галинці.

Рома прикраси в коробці придбав, Зранку ялинку Роман прикрашав.

                 Ліна — у масці синиці, Міла — у масці лисиці.

3. Звуковий аналіз слів (Діти виділяють перший та останній звук)

Діти разом з вихователем проводять звуковий аналіз слів ліс, зи­ма, ялинка, мороз

4.Фізкультхвилинка

 5. Промовляння  чистомовки

Оз-оз-оз — надворі мороз.

 Ози-ози-ози — вже прийшли морози.

Озу-озу-озу всі сховались від морозу.

Ець-ець-ець налякав нас морозець.

6. Пальчикова гімнастика «Сніг літає»

Взимку сніг літає,(Руки вниз долонями, повільно рухають пальцями.)

Тихо осідає.(Руки долонями вниз, розводимо в сторони.) (Долоньками ліплять сніжок.)

Я його збираю

І ось так здуваю.(Здувають уявний сніг з долоньок.)

7. Дидактична гра -«Чарівні костюми»

Діти утворюють словосполучення «прикмет­ник + іменник».

Плаття із льону лляне плаття, корона із блискітками блиску­ча корона, маска із картону картонна маска, комбінезон із шовку шовковий комбінезон, накидка із капрону капронова накидка, опушка із хутра хутряна опушка, ковпак із фольги фольговий ковпак, се­режки із срібла срібні сережки, блуза із вишивкою вишивана блуза.

Вихователь. Є костюми, які для кожного нового року тради­ційні. Без яких персонажів не може відзначатися жодне новорічне свя­то? (Без Діда Мороза, без Снігуроньки, без Сніжинок.) Так, молодці.

8. Дидактична вправа «Скажи ласкаво» Мороз-...,  Снігурка-...., Сніг-....

9. Підсумок заняття

- Яке завдання вам сподобалося найбільше?

Категорія: Звукова культура мовлення | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 19 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar