Головна » Файли » Звукова культура мовлення |
22.11.2017, 21:46 | |
Звукова культура мовлення. Диференціація звуків [р] - [л] Програмовий зміст: *звукова культура мовлення: автоматизувати правильну вимову звуків [р], [ц']; вчити дітей диференціювати звуки [р] - [л] у складах, словах та реченнях; правильно вживати дієслова жіночого та чоловічого роду минулого часу; утворювати зменшувально-пестливі форми від іменників; розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику пальців рук; виховувати любов до птахів. Матеріал: фігурки (малюнки) снігура, горобця, синички, ворони, сороки. ХІД ЗАНЯТТЯ Гра «Закінчи речення». Що воно за «ліхтарі» На гілках в моїм дворі? Підійшли, яка ж досада: «Ліхтарі» чкурнули з саду. Стало темно у дворі,Поховались... (снігурі). Сама невеличкаМає білі щічки, Сірі лапки, Гарну шапку, Фартушок жовтенький, Голосок тоненький. Та ж ця птичка-невеличка Називається ... (синичка.) Г. Демченко Повторення за дорослим ланцюжків складів. - Спершу нам треба привітатися з нашими меншими друзями. (На будь-який знайомий мотив) Ла-ла-ла — ра-ра-ра. Ри-ри-ри — ли-ли-ли. Ле-ле-ле — ре-ре-ре. Ли-ли-ли — ри-ри-ри. Ру-ру-ру — ла-ла-ла. Ле-ле-ле — ро-ро-ро.
Дидактична гра «Великі й малі» Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки птахів зі своїми пташенятами.
Чиї малята — вороненята? (Вороненята — пташенята ворони.) Вивчення скоромовки. Хитру сороку спіймати морока, А на сорок сорок — сорок морок. Дидактична гра «Де веселий горобець?» Вихователь спонукає дітей змінювати слова так, щоб у них відбулося чергування приголосних та з'явився звук [ц'].
Горобець сів на ялинку. Де сидить горобець? (Горобець сидить на ялинці.) Дидактична гра «Горобець та ворона»
Горобцям подобаються крихти хліба, а ворона їсть зерно кукурудзи. Фізкультхвилинка Скік, скік! Всі на гілки.(Підскоки на місці, на обох ногах.) Розімнемо трішки спинки.(Нахили вперед та назад) А тепер іще крилята,(Колові рухи руками.) Щоб могли швидко літати.(Імітування руху крил птахів.) Прошу я птахів сідати І зерняток подзьобати.(Присідають, удають, що дзьобають зерно.) Закінчування чистомовки. Потім повторюють її кілька разів зі зростанням темпу мовлення. Рона, лона, рона — сіра... (ворона). Олуб, оруб, олуб — гарний... (голуб). Ел, ер, ел — працьовитий ... (дятел). Ур, ул, ур — маленький ... (снігур). Рока, лока, рока — білобока ...(сорока). Рець, лець, рець — стрибає ...(горобець).
| |
Переглядів: 657 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |