Головна » Файли » Звукова культура мовлення

ЗКМ Диференціація звуків [р] - [л] ​​​​​​​
22.11.2017, 21:46

Звукова культура мовлення. Диференціація звуків [р] - [л]

Програмовий зміст:

*звукова культура мовлення:   автоматизувати правильну вимову звуків [р], [ц']; вчити дітей диференціювати звуки [р] - [л] у складах, словах та реченнях; правильно вживати дієслова жіночого та чоловічого роду минулого часу; утворювати зменшувально-пестливі форми від іменників; розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику пальців рук; виховувати любов до птахів.

Матеріал: фігурки (малюнки) снігура, горобця, синички, ворони, сороки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.Організаційний момент

Гра «Закінчи речення».

Що воно за «ліхтарі» На гілках в моїм дворі? Підійшли, яка ж досада: «Ліхтарі» чкурнули з саду. Стало темно у дворі,Поховались... (снігурі).

Сама невеличкаМає білі щічки, Сірі лапки, Гарну шапку, Фартушок жовтенький, Голосок тоненький. Та ж ця птичка-невеличка Називається ... (синичка.) Г. Демченко

  Повторення за дорослим ланцюжків складів.

- Спершу нам треба привітатися з нашими меншими друзями. (На будь-який знайомий мотив)

Ла-ла-ла — ра-ра-ра.                    Ри-ри-ри — ли-ли-ли.                    Ле-ле-ле — ре-ре-ре.

Ли-ли-ли — ри-ри-ри.                  Ру-ру-ру — ла-ла-ла.                        Ле-ле-ле — ро-ро-ро.    

 

Дидактична гра «Великі й малі»

Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки птахів зі своїми пташенятами.

  • Хто зображений на малюнку? Де доросла пташка? Де її маля? Як назива­ється маля у сороки?
  • У сороки — сороченята.                     • У синиці — синичата.
  • У ворони — вороненята.                     • У горобця — горобенята.

Чиї малята — вороненята? (Вороненята — пташенята ворони.)

 Вивчення скоромовки.

Хитру сороку спіймати морока, А на сорок сорок — сорок морок.

 Дидактична гра «Де веселий горобець?»

Вихователь спонукає дітей змінювати слова так, щоб у них відбулося чергу­вання приголосних та з'явився звук [ц'].

  • Горобець сів на гілку. Де сидить горобець? (Горобець сидить на гілці.)
  • Горобець сів на лавку. Де сидить горобець? (Горобець сидить на лавці.)
  • Горобець сів на стежку. Де сидить горобець? (Горобець сидить на стежці.)

Горобець сів на ялинку. Де сидить горобець? (Горобець сидить на ялинці.)

 Дидактична гра «Горобець та ворона»

  • Горобець маленький, а ворона велика.
  • Горобець має сіро-коричневе забарвлення, а ворона — сіро-чорне.
  • Горобці тримаються зграйкою, а ворона одна.
  • У горобця дзьоб маленький, короткий, прямий, а у ворони — великий, тро­хи вигнутий.
  • Горобець цвірінькає, а ворона їсть корм мовчки.

Горобцям подобаються крихти хліба, а ворона їсть зерно кукурудзи.

Фізкультхвилинка

Скік, скік! Всі на гілки.(Підскоки на місці, на обох ногах.)

Розімнемо трішки спинки.(Нахили вперед та назад)

А тепер іще крилята,(Колові рухи руками.)

Щоб могли швидко літати.(Імітування руху крил птахів.)

Прошу я птахів сідати

І зерняток подзьобати.(Присідають, удають, що дзьобають зерно.)

Закінчування  чистомовки. Потім повторюють її кілька разів зі зростанням темпу мовлення.

Рона, лона, рона — сіра... (ворона).

Олуб, оруб, олуб — гарний... (голуб).

Ел, ер, ел — працьовитий ... (дятел).

 Ур, ул, ур — маленький ... (снігур).

Рока, лока, рока — білобока ...(сорока).

Рець, лець, рець — стрибає ...(горобець).

 Підсумок

  • Хто приходив до нас на гостину? Як ми допоможемо птахам узимку?
Категорія: Звукова культура мовлення | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 235 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar