Головна » Файли » Звукова культура мовлення

ЗКМ. Звуки [ч] [шч]
22.11.2017, 20:43

Звукова культура мовлення. Звуки [ч] [ шч] (середня група)

Програмовий зміст: *звукова культура мовлення: навчати дітей слухати й чути звуки навколишнього середовища, а також звуки й інтонації мовлення, розрізняти їх, наслідува­ти; формувати уміння за допомогою інтонації передавати мовний настрій; звертати увагу на вимову звуків [с], [ш], тренувати вимову [ч] та звукоспо­лучення [шч]; розвивати мислення, творчу уяву; виховувати у дітей бажання брати участь у всіх видах діяльності.

Матеріал: магнітофонний запис звуків весни, ілюстрації із зображенням весни, металофон,  дзвіночки.

                                                                   ХІД ЗАНЯТТЯ                                               

1. Психогімнастика «Повітряна кулька».

Станьмо всі в коло. Уявіть, що наш животик це повітряна кулька. Зараз ми разом будемо її надувати і здувати.

 Покладіть руку на живіт. Кулька зараз не надута. Тепер набираємо в неї повітря, робимо глибокий вдих, надуваємо жи­вотик. Відчуваєте, як росте наша повітряна кулька? А тепер зробимо видих кулька здулася. Відпочинемо трохи, потім знову надуємо кульку.

    1. Гра «Знайди звук».

Вихователь розповідає, що до дітей у гості прийшло маленьке білченя (іграшка) і пропонує пограти в гру «Знайди звук». Діти стають у коло, всередині вихователь із іграшкою-білченятком. Білченя розповідає віршик. Якщо діти чують звук [ч] — іміту­ють звук потяга, що їде; [ш] — піднімають руки вгору — по­казують, як гілочки хитаються від вітру; [с] — рукою імітують рухи вужа, що повзе у траві; [з] — руками показують, як ле­тить комар.

Заєць спати захотів,        Сам постелю постелив,

Сам собі приніс подушку,  Підмостив її під вушко.

Та у зайця довге вушко Все звисає із подушки. М. Стельмах

- Який звук ми не зустріли у віршику? ([ч])

- Згадайте слова, у яких живе звук [ч]. (Чайник, чай, чис­то і т. ін.)

 3. Відгадування загадки.

Привітанням журавля, хто пробуджує поля,

Небеса та ручаї, та заквітчує гаї.

Здогадались, хто вона?

Так, ця дівчина... (Весна).

— Що навесні відбувається з природою? (Вона прокидається, радіє, оживає.)

- Кожен тішиться весною і співає свою пісню. Сьо­годні ми з вами послухаємо весняну пісню природи. Ось послухайте, чия це пісня?

4. Слухання немовних звуків..

(Магнітофонний запис дзюрчання струмка.)   Це пісня струмка.

- Давайте відтворимо звуки струмка. (Діти дзвонять у дзвоники.)

-  Зараз ви чули звуки. Це мовні звуки чи ні? (Ні. Це звуки немовні).

-  А як ми можемо відтворити за допомогою мовних звуків пісеньку струмка?

4. Фізкультхвилинка

Бурульки розтали у нас на даху — кап! Кап! Кап! (Діти підніма­ють руки, потім повільно опускають їх, змахуючи обома долонями.)

Водичка побігла струмочком в ріку — ш-ш-ш. (Діти простя­гають уперед руки, змахуючи долонями.)

Спочатку струмочок був зовсім малесеньким. Як він шумів, дзюрчав? (Діти чітко, тихо й повільно вимовляють звук [ш].)

Потім струмочок зміцнів, у нього влилися інші струмки. Як шумів біль­ший струмочок?

А потім струмок став зовсім великим та стрім­ким. Він нісся до річки швидко. Як дзюрчав великий струмок? (Діти чітко і протяжно промовляють звук [ш], змінюючи силу голосу.)

5. Гра на музичних інструментах.

 

Дощик, дощик кап-кап-кап.

Ти не капай довго так.

Змокли всі доріжки,

Будуть мокрі ніжки.

- Чи чули ви шум весняного дощу?  Чи схожий він на осінній дощ?

- Який весняний дощ?( Лагідний, жвавий, теплий, веселий).

(За допомогою металофону діти відтворюють звуки дощу.)

- А як за допомогою мови передати пісеньку дощу? (Крап-крап-крап).

6. Підсумок заняття.

- Чиї пісеньки ми співали, а потім грали?    Якої пори року бувають ці звуки?

- Які звуки ми сьогодні з вами  повторювали?

Категорія: Звукова культура мовлення | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 412 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar