Головна » Файли » Звукова культура мовлення |
22.11.2017, 20:43 | |
Звукова культура мовлення. Звуки [ч] [ шч] (середня група) Програмовий зміст: *звукова культура мовлення: навчати дітей слухати й чути звуки навколишнього середовища, а також звуки й інтонації мовлення, розрізняти їх, наслідувати; формувати уміння за допомогою інтонації передавати мовний настрій; звертати увагу на вимову звуків [с], [ш], тренувати вимову [ч] та звукосполучення [шч]; розвивати мислення, творчу уяву; виховувати у дітей бажання брати участь у всіх видах діяльності. Матеріал: магнітофонний запис звуків весни, ілюстрації із зображенням весни, металофон, дзвіночки. ХІД ЗАНЯТТЯ 1. Психогімнастика «Повітряна кулька». Станьмо всі в коло. Уявіть, що наш животик — це повітряна кулька. Зараз ми разом будемо її надувати і здувати. Покладіть руку на живіт. Кулька зараз не надута. Тепер набираємо в неї повітря, робимо глибокий вдих, надуваємо животик. Відчуваєте, як росте наша повітряна кулька? А тепер зробимо видих — кулька здулася. Відпочинемо трохи, потім знову надуємо кульку.
Вихователь розповідає, що до дітей у гості прийшло маленьке білченя (іграшка) і пропонує пограти в гру «Знайди звук». Діти стають у коло, всередині вихователь із іграшкою-білченятком. Білченя розповідає віршик. Якщо діти чують звук [ч] — імітують звук потяга, що їде; [ш] — піднімають руки вгору — показують, як гілочки хитаються від вітру; [с] — рукою імітують рухи вужа, що повзе у траві; [з] — руками показують, як летить комар. Заєць спати захотів, Сам постелю постелив, Сам собі приніс подушку, Підмостив її під вушко. Та у зайця довге вушко — Все звисає із подушки. М. Стельмах - Який звук ми не зустріли у віршику? ([ч]) - Згадайте слова, у яких живе звук [ч]. (Чайник, чай, чисто і т. ін.) 3. Відгадування загадки. Привітанням журавля, хто пробуджує поля, Небеса та ручаї, та заквітчує гаї. Здогадались, хто вона? Так, ця дівчина... (Весна). — Що навесні відбувається з природою? (Вона прокидається, радіє, оживає.) - Кожен тішиться весною і співає свою пісню. Сьогодні ми з вами послухаємо весняну пісню природи. Ось послухайте, чия це пісня? 4. Слухання немовних звуків.. (Магнітофонний запис дзюрчання струмка.) Це пісня струмка. - Давайте відтворимо звуки струмка. (Діти дзвонять у дзвоники.) - Зараз ви чули звуки. Це мовні звуки чи ні? (Ні. Це звуки немовні). - А як ми можемо відтворити за допомогою мовних звуків пісеньку струмка? 4. Фізкультхвилинка Бурульки розтали у нас на даху — кап! Кап! Кап! (Діти піднімають руки, потім повільно опускають їх, змахуючи обома долонями.) Водичка побігла струмочком в ріку — ш-ш-ш. (Діти простягають уперед руки, змахуючи долонями.) Спочатку струмочок був зовсім малесеньким. Як він шумів, дзюрчав? (Діти чітко, тихо й повільно вимовляють звук [ш].) Потім струмочок зміцнів, у нього влилися інші струмки. Як шумів більший струмочок? А потім струмок став зовсім великим та стрімким. Він нісся до річки швидко. Як дзюрчав великий струмок? (Діти чітко і протяжно промовляють звук [ш], змінюючи силу голосу.) 5. Гра на музичних інструментах.
Дощик, дощик кап-кап-кап. Ти не капай довго так. Змокли всі доріжки, Будуть мокрі ніжки. - Чи чули ви шум весняного дощу? Чи схожий він на осінній дощ? - Який весняний дощ?( Лагідний, жвавий, теплий, веселий). (За допомогою металофону діти відтворюють звуки дощу.) - А як за допомогою мови передати пісеньку дощу? (Крап-крап-крап). 6. Підсумок заняття. - Чиї пісеньки ми співали, а потім грали? Якої пори року бувають ці звуки? - Які звуки ми сьогодні з вами повторювали? | |
Переглядів: 412 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |