Головна » Файли » Звукова культура мовлення

ЗКМ. Звуки [д] [д]
22.11.2017, 21:36

Звукова культура мовлення Звуки [д], [д'] (старша група)

Програмовий зміст:

* звукова культура мовлення: розвивати вміння правильно вимовляти м'які і тверді приголосні звуки [д], [д'], вправляти в умінні визначати перший звук у словах; збагачувати в слов­никовий запас прислівниками, дієсловами; розвивати артикуляційний апарат,  виховувати уважність, дисциплінованість.

Матеріали: демонстраційний: ілюстрації до теми «Новорічне свято»;

роздавальний: дзеркальця, картки із зображенням пред­метів, назви яких починаються на звуки [д], [д'].

Хід заняття

1. Психогімнастика.

2. Робота над віршем Г. Демченка «Про сніжку».

Прийшла баба Зима

Та прийшла не сама —

Привела із собою

Дідуся з бородою,

Довгою, пухнастою,

Білою, сріблястою.

Дідуся Морозом звати,

З ним малі морозенята;

 По сніжку гуляють

Діток забавляють.

  • Про що і кого йдеться у вірші?
  • Коли до нас приходить Дід Мороз? А чому не влітку?
  • Послухайте вірш іще раз і скажіть, як автор описує дідову бороду.
  • А як би ви сказали про бороду Діда Мороза? (Відповіді дітей.)

3. Вправа на дихання «Здмухни сніжинку» .

4.Вправа «Долоня, ребро, кулак»

5.Фізкультхвилинка.

Що за гамір? Що за гра?

Ліпить бабу дітвора!

От так баба снігова,

Біла в баби голова.

 Ой, у баби горб на спині

 І ломака он яка!

Ніс у баби з картоплини,

Рот у баби з буряка!

  1. Вправа «Визнач звук».

Вихователь демонструє дітям малюнки двох дзвоників (ма­ленького та великого).

  • Кожен із цих дзвоників видає різні звуки. Які ці звуки? (Припущення дітей.)
  • Послухайте: маленький — дінь-дінь; великий — дон-дон.

Діти виділяють перші звуки у звуконаслідуваннях дінь та дон (звуки [д'] та [д]).

  • Давайте ознайомимося з цими звуками ближче. Візьміть, будь ласка, дзеркальця — вимовте звуки.
  • Скажіть, як поводить себе повітряний струмінь. (На його шляху є перепона.) Яка? (Язик, зуби.) Отже, які це зву­ки? (Приголосні.)
  • А зараз вимовте кожен звук окремо. Кінчик язика змінює своє положення: він то розташований за верхніми зуба­ми, то опускається за нижні.
  • Коли ми вимовляємо твердий приголосний [д], кінчик язика розташований за верхніми зубами, а коли м'який [д'] — опускається вниз.
  • Послухайте та промовляйте за мною: д-д-д; дь-дь-дь.
  • Послухайте приказку до гри та назвіть слова зі звуками, про які ми говорили.

Діти, діти, дітвора,

Всі виходьте із двора.

Хто не заховався,

Той кричить «ура».

Діти називають слова, в яких є приголосний [д], назива­ють його місце у слові та характеристику (приголосний м'який чи твердий).

  1. Гра «Пограємо-пізнаємо».

Вихователь пропонує дітям предметні картки.

  • Уважно розгляньте малюнки. Визначте перший звук, з якого починається назва вашого предмета. Якщо це м'який звук [д'], ви повинні покласти малюнок біля маленького дзво­ника, якщо твердий [д] — біля великого.
  1. Робота над скоромовкою.
  • Послухайте скоромовку:

Дятел, дятел-дроворуб   

Дзьобом, дзьобом рубить дуб.

  • Про що йдеться в скоромовці?
  • Чому ми називаємо дятла дроворубом?
  • Промовте скоромовку пошепки, голосно, повільно, швидко.
  • Хто зможе сказати дуже швидко?
  1. Підсумок роботи.
  • Що вам сподобалося на занятті понад усе?
  • Придумайте та назвіть слова, які починаються з твердо­го звука [т] і м'якого [т'].

 

Категорія: Звукова культура мовлення | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 291 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar