Головна » Файли » Звукова культура мовлення

ЗКМ. Звуки [р] [дз]
12.12.2017, 19:27

Звукова культура мовлення. Звуки-р-, -дз-. (старша група)

Програмовий зміст:

Звукова культура мовлення: навчати дітей слухати й чути звуки навколишнього средовища, а також звуки й інтонації мовлення, розрізняти їх, наслідувати; тренуватися вимовляти звукосполучення – голоси птахів, вправляти в умінні утворювати від звукона­слідувальних слів дієслова; навчати утворювати іменники назви дитинчат птахів; звертати увагу на вимову звуків –г,-х, тренувати вимову –р, та звукосполучення –дз-; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до птахів.

Матеріал: фігурки голуба, горобця, ластівки, ворони, сороки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Організаційний момент

Вихователь повідомляє дітям, що до них прилетів гість та пропонує відга­дати загадку.

Невеличка сіра й біла Пташка біля нас живе. Дуже добра, ніжна, мила, Крихітки вона клює. Кожен з вас цю пташку знає, Її назву відгадає. (Голуб)

  • Так, це голуб. Пограйте з ним.

Пальчикова гра «Пташечки» Діти перехрещують руки на рівні зап'ястя і рухають пальцями вгору-вниз.

Пташечки літають Крильцями махають. А долоньки у діток, Наче крильця у пташок.

    • Основна частина

Вихователь пропонує дітям уважно розглянути пташку.

  • Завдяки чому пташка вміє так спритно і швидко літати? Що в неї є? (Крильця) Що ще є у пташки?

Діти називають та показують частини тіла: голівка, очі, ніжки, тулуб, дзьоб.

  • Саме своїм вмілим дзьобиком пташка ловить комах, дістає їх. Який голуб? (Він гарний, сірий, швидкий, дзьобатий.) Що вміє робити голуб? (Він уміє літати, дзьобати, стрибати.) Мк сказати інакше: стрибати? (Плигати) Як ласкаво назвати голуба? (Голубок)
  • У голуба є друзі. Хто вони? Відгадайте.

Вихователь загадує дітям загадки про птахів та у міру відгадування демон­струє картки із зображенням птахів. Маленький хлопчик Стрибнув на стовпчик. По двору пострибав, Усі зернятка зібрав. (Горобець)

  • Так, це горобець. Як ви здогадалися, що це горобець? Як назвати ласкаво горобця? (Горобчик) Який горобчик? (Маленький, швидкий) А це хто?

Сама сірувата, Хода мішкувата, Горда персона — Звуть її... (ворона).

  • Так, це ворона. Як ви здогадалися, що це ворона? Яка ворона? (Сірувата, велика, дзьобата) А це хто?

Стрибає між гілок                                                                                                                                

Пташина білобока, Криклива, крадькувата, А звуть її... (сорока).

  • Так, це сорока. Як ви здогадалися, що це сорока? Яка вона? (Білобока, швидка, криклива, крадькувата) А це хто?

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч комашок з'їдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

  • Так це ластівка. Як ви здогадалися, що це ластівка? Як ласкаво ЇЇ на­звемо? (Ластівонька) Яка вона? (Маленька, жвава, швидка) Що вона їсть? (Комашок) Це зимуючий птах чи ні? (Ні, перелітний птах.)

 Дидактична гра «Один багато»

Вихователь називає птаха або частину тіла, а діти змінюють слова.

Горобець (багато кого?) горобців, сорока (багато кого?) сорок, во­рона (багато кого?) ворон, голуб (багато кого?) голубів, ластівка (ба­гато кого?) ластівок, крило (багато чого?) крил, дзьоб (багато чого?) дзьобів, хвіст (багато чого?) хвостів.

Фізкультхвилинка.

 Вправа «Хто як кричить?»

  • Які пісеньки співають птахи?

Як співає горобчик? (Цвінь-цвірінь!) Що робить горобчик? (Цвірінькає)

Як співає сорока? (Тр-р-р!) Що робить сорока? (Тріщить)

Як співає ворона? (Кар!) Що робить ворона? (Каркає)

Як співає голуб? (Гу-гу!) Що робить голуб? (Туркоче)

  • Хто з'являється у птахів навесні? (Пташенята) Перетворімося на пта­шенят.

 Дидактична гра «Великі й малі»

Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки птахів зі своїми пташеня­тами.

  • Хто зображений на малюнку? Де доросла пташка? Де її маля? Як назива­ється маля у сороки?

-У сороки сороченята.                   У горобця горобенята.

-У ворони воронята.                       У ластівки ластів'ята.

-У голуба голуб'ята.

  • Чиї малята воронята? (Воронята пташенята ворони.)

III. Підсумок

  • Де живуть ці птахи? Як потрібно ставитися до пташок?
Категорія: Звукова культура мовлення | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 565 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar