Головна » Файли » Звукова культура мовлення |
12.12.2017, 19:27 | |
Звукова культура мовлення. Звуки-р-, -дз-. (старша група) Програмовий зміст: Звукова культура мовлення: навчати дітей слухати й чути звуки навколишнього средовища, а також звуки й інтонації мовлення, розрізняти їх, наслідувати; тренуватися вимовляти звукосполучення – голоси птахів, вправляти в умінні утворювати від звуконаслідувальних слів дієслова; навчати утворювати іменники — назви дитинчат птахів; звертати увагу на вимову звуків –г,-х, тренувати вимову –р, та звукосполучення –дз-; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до птахів. Матеріал: фігурки голуба, горобця, ластівки, ворони, сороки. ХІД ЗАНЯТТЯ Організаційний момент Вихователь повідомляє дітям, що до них прилетів гість та пропонує відгадати загадку. Невеличка сіра й біла Пташка біля нас живе. Дуже добра, ніжна, мила, Крихітки вона клює. Кожен з вас цю пташку знає, Її назву відгадає. (Голуб)
Пальчикова гра «Пташечки» Діти перехрещують руки на рівні зап'ястя і рухають пальцями вгору-вниз. Пташечки літають — Крильцями махають. А долоньки у діток, Наче крильця у пташок.
Вихователь пропонує дітям уважно розглянути пташку.
Діти називають та показують частини тіла: голівка, очі, ніжки, тулуб, дзьоб.
Вихователь загадує дітям загадки про птахів та у міру відгадування демонструє картки із зображенням птахів. Маленький хлопчик Стрибнув на стовпчик. По двору пострибав, Усі зернятка зібрав. (Горобець)
Сама сірувата, Хода мішкувата, Горда персона — Звуть її... (ворона).
Стрибає між гілок Пташина білобока, Криклива, крадькувата, А звуть її... (сорока).
Швидко скрізь цей птах літає, Безліч комашок з'їдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
Дидактична гра «Один — багато» Вихователь називає птаха або частину тіла, а діти змінюють слова. Горобець — (багато кого?) горобців, сорока — (багато кого?) сорок, ворона — (багато кого?) ворон, голуб — (багато кого?) голубів, ластівка — (багато кого?) ластівок, крило — (багато чого?) крил, дзьоб — (багато чого?) дзьобів, хвіст — (багато чого?) хвостів. Фізкультхвилинка. Вправа «Хто як кричить?»
Як співає горобчик? (Цвінь-цвірінь!) Що робить горобчик? (Цвірінькає) Як співає сорока? (Тр-р-р!) Що робить сорока? (Тріщить) Як співає ворона? (Кар!) Що робить ворона? (Каркає) Як співає голуб? (Гу-гу!) Що робить голуб? (Туркоче)
Дидактична гра «Великі й малі» Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки птахів зі своїми пташенятами.
-У сороки — сороченята. • У горобця — горобенята. -У ворони — воронята. • У ластівки — ластів'ята. -У голуба — голуб'ята.
III. Підсумок
| |
Переглядів: 565 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |