Головна » Файли » Звукова культура мовлення |
12.12.2017, 19:35 | |
Звукова культура мовлення. Звукнаслідування. (старша група) Програмовий зміст:
Матеріал: демонстраційний: предметні картки із зображенням сокири, рюкзака, намету, каструлі, телевізора, шафи, праски, продуктів харчування, сорочки, мила, берези, дуба, сосни, грибів (лисички, маслюка, підосичника, білого); зайця, ведмедя, мурахи. Хід заняття 1. Психогімнастика. 2. Мовна вправа.
Скажи лиш: ш-ш-ш — І зашумить комиш, У звуці с-с-с Почуєш вітру свист. Скажи дзень-дзень — і задзвенить дзвіночок, крап-крап — закрапа дощ і піде у таночок. Буль-буль. — забулькала у рівчаку вода. Хлюп-хлюп — хлюпоче хвилька молода. Стук-стук — стукоче вітер у вікно.
- Які звуки можна почути в лісі?
Вихователь виставляє на дошці картки, на яких зображені сокира, намет, шафа, праска, продукти харчування, рюкзак, каструля, телевізор, холодильник, рушник, сорочка, мило.
Діти виконують вправу. 5.Вправа «Слова називай — звук упіймай».
Вихователь вивішує на дошці малюнки дуба, ялинки, лисички, маслюка, підосичника.
А навколо тільки ялинки та дуб, а під ними лисички, маслюки, підосичники, білі гриби. Назустріч нам іде лісник. Він спостерігає за життям рослин і тварин у лісі, допомагає їм. Дізнався лісник, що ми не можемо знайти в лісі необхідні слова, здивувався.
6.Фізкультхвилинка. Ми метелики чудові, Маєм крильця кольорові, Над квітами літаємо, Утоми ми не знаємо, Пташки ми злякалися, Під квітку заховалися.
У лісовика є своє улюблене місце. Потрапити туди зможе тільки той, хто не скривдить дерева, не зламає гілочки, не кине каміння і відгадає загадку.
Він без рук, Він без ніг З-під землі пробитись зміг І холодною водою Пригощає нас з тобою. (Струмок.)
Лісовик запрошує до струмочка і попереджає, що там багато слів зі звуками [р] і [р']. Коли почуєте ці слова, плескайте в долоні. Підійшли ми до гори, а біля неї струмок. Тече струмок галявиною, зустрічається з іншими струмочками. І це вже не струмочок, а річка. Річка впадає в озеро. З озера річка несе свої води у синє море.
Почули лісові мешканці, що ми прийшли до лісу в гості, та зібралися біля берези. Вихователь виставляє малюнки із зображенням берези, мурахи, білки, ведмедя, зайця.
— Звірі нас побачили і пішли назустріч. Далі вихователь маніпулює малюнками, говорить початок речення, а діти закінчують, уживаючи потрібний прийменник. Ведмідь вийшов ... (з-за берези). Лисиця пішла ... (від берези). Білка стрибнула ... (з берези). Мураха виповзла ... (з-під берези).
| |
Переглядів: 447 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |