Головна » Файли » Звукова культура мовлення

Звуконаслідування.
12.12.2017, 19:35

Звукова культура мовлення. Звукнаслідування. (старша група)

Програмовий зміст:

  • звукова культура: формувати навички чітко висловлювати звук [р] в іг­рах, чистомовках, розвивати темп мовлення;  розви­вати уміння знаходити заданий звук, розрізняти м'які та тверді приголосні, вправляти в умінні звуконаслідування; виробляти уміння узгоджувати слова в реченні в числі, роді та відмінку; розвивати словесно-логічне мислення, пам'ять, дрібну моторику; при­щеплювати любов до природи, виховувати естетичні почуття.

Матеріал: демонстраційний: предметні картки із зображенням со­кири, рюкзака, намету, каструлі, телевізора, шафи, пра­ски, продуктів харчування, сорочки, мила, берези, дуба, сосни, грибів (лисички, маслюка, підосичника, білого); зайця, ведмедя, мурахи.

Хід заняття

1. Психогімнастика.

2. Мовна вправа.

 

 Скажи лиш: ш-ш-ш —

 І зашумить комиш,

У звуці с-с-с

Почуєш вітру свист.

Скажи дзень-дзень — і задзвенить дзвіночок,

крап-крап — закрапа дощ і піде у таночок.

Буль-буль. — забулькала у рівчаку вода.

Хлюп-хлюп — хлюпоче хвилька молода.

 Стук-стук — стукоче вітер у вікно.

 

- Які звуки можна почути в лісі?

    1. Гра «Збираємося в похід».
  • Сьогодні я вас запрошую в похід до лісу. Нам із вами необхідно зібрати речі.

Вихователь виставляє на дошці картки, на яких зображені сокира, намет, шафа, праска, продукти харчування, рюкзак, каструля, телевізор, холодильник, рушник, сорочка, мило.

  • Спочатку покладемо предмети, у назві яких є звук [р] або [р'], а після цього інші.

Діти виконують вправу.

5.Вправа «Слова називай — звук упіймай».

  • Ось ми і прийшли до лісу.

Вихователь вивішує на дошці малюнки дуба, ялинки, ли­сички, маслюка, підосичника.

  • Йдемо стежинкою, дивимося у різні боки, шукаємо сло­ва зі звуками [р], [р'].

А навколо тільки ялинки та дуб, а під ними лисички, мас­люки, підосичники, білі гриби.

Назустріч нам іде лісник. Він спостерігає за життям рослин і тварин у лісі, допомагає їм.

Дізнався лісник, що ми не можемо знайти в лісі необхідні слова, здивувався.

  • Коли ви йшли, що бачили? (Дуб, ялинки.)
  • А як це назвати одним словом? (Дерева.)
  • Чи є необхідний звук у цьому слові?
  • Він твердий чи м'який? Де він розташований: на почат­ку, у середині або в кінці?
  • А які у дерева є частини зі звуками [р] і [р']? (Корінь, стовбур, кора.)
  • А що росте під деревами? (Лисички, маслюки, підосичники, білі гриби.)
  • Як їх можна назвати одним словом? (Гриби.)
  • Що ви можете розказати про звук [р] у цьому слові?
  • Які ще слова зі звуками [р] і [р'] ви змогли б «знайти» у лісі? (Трава, звірі, мурахи, береза, ромашка, ворона.)

6.Фізкультхвилинка.

Ми метелики чудові, Маєм крильця кольорові, Над квітами літаємо, Утоми ми не знаємо, Пташки ми злякалися, Під квітку заховалися.

  1. Гра «В гостях у струмочка».

У лісовика є своє улюблене місце. Потрапити туди зможе тільки той, хто не скривдить дерева, не зламає гілочки, не кине каміння і відгадає загадку.

 

Він без рук,

Він без ніг                                                     

З-під землі пробитись зміг

І холодною водою

Пригощає нас з тобою. (Струмок.)

 

 Лісовик запрошує до струмочка і попереджає, що там бага­то слів зі звуками [р] і [р']. Коли почуєте ці слова, плескайте в долоні.

Підійшли ми до гори, а біля неї струмок. Тече струмок галявиною, зустрічається з іншими струмочками. І це вже не струмочок, а річка. Річка впадає в озеро. З озера річка несе свої води у синє море.

  • Яка вода у струмочку? (Прохолодна, прозора, кришта­лева, мокра...)
  • Як дзюрчить вода?    Покажіть рухами струмочок.
  1. Вправа «Хто де!».

Почули лісові мешканці, що ми прийшли до лісу в гості, та зібралися біля берези. Вихователь виставляє малюнки із зо­браженням берези, мурахи, білки, ведмедя, зайця.

  • Перед березою сидів заєць, за березою — ведмідь. На березі сиділа білка, під березою — мураха.

— Звірі нас побачили і пішли назустріч. Далі вихователь маніпулює малюнками, говорить початок речення, а діти закінчують, уживаючи потрібний прийменник. Ведмідь вийшов ... (з-за берези). Лисиця пішла ... (від берези). Білка стрибнула ... (з берези). Мураха виповзла ... (з-під берези).

  • Звірі були раді нас бачити, але нам час повертатися додому. Які рухи ви знаєте? (Біг, ходьба, стрибки, політ та інші.)
  • Яким може бути біг? (Швидким, повільним.)
  • А стрибки? (Високі, коротенькі...)
  1. Підсумок заняття.
  • Де ви побували сьогодні на занятті?
  • Що або хто сподобався понад усе?
  • Намалюйте свої враження від цієї мандрівки
Категорія: Звукова культура мовлення | Додав: irinaburluk2
Переглядів: 36 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar