Головна » Файли » Дидактичні ігри з навчання грамоти |
14.10.2017, 18:47 | |
Ігри на уточнення та закріплення знань про м'які й тверді приголосні
Скажи, як Твердий Приголосний Скажи, як М'який Приголосний Вихователь (або дитина) вимовляє будь-який приголосний м'яко або твердо, а малята мають вибрати відповідне позначення з двох карток із зображеннями на них фішок-чоловічків — М'якого Приголосного або Твердого Приголосного. Варіант гри. Можна запропонувати створити дві команди, де гравець однієї команди вимовляє звук твердо, а гравець другої — вимовляє цей самий звук м'яко. Насамкінець, запропонувати пом'якшувати цей звук голосним: малята повинні пригадати, що це може зробити тільки голосний "і".
Намалюй М'який Приголосний Намалюй Твердий Приголосний Діти по пам'яті або користуючись зразками, "малюють" звуки (домовившись потихеньку з дорослим, котрий підходить до кожного малюка, про те, який звук дитина "малюватиме"). Далі один з гравців вимовляє обраний звук, показує всім чоловічка, якого намалював; решта гравців оцінює, чи правильно виконане завдання. Варіант гри. Запропонувати малятам викласти на фігурках фішок-чоловічків відповідні позначення — кружечки чи рисочки, що вкажуть, який звук задумав учасник гри. Продовж далі
Хто з ким товаришує 1. Гравців поділено на команди, а перед ними на дошці в кутах кольоровими крейдочками намальовані фішки-чоловічки, позначають м'які та тверді приголосні звуки (або можна виготовити площинні зображення фішок-чоловічків з картону). Кожна команда має конверта з предметними картинками; в назві кожного зображення наявні приголосні. Вихователь пояснює: "Якщо ви вимовите назву того, що зображено на вашій картинці і почуєте хоча б один м'який приголосний звук — зрозуміло: це слово "товаришує" з фішкою-чоловічком, що з двома рисочками — М'який Приголосний. Якщо жодного м'якого звука у слові немає, то його товариш —Твердий Приголосний, фішка-чоловічок з однією рисочкою". Отже, команди на сигнал своїх капітанів розбирають картки із зображеннями (по одній або краще по дві картки кожній дитині) та розміщують їх відповідно фішкам-чоловічкам, що на дошці. Виграє та команда, яка зробить це швидше й правильно.
Діти виконують нескладні предметні малюнки і, проговорюючи назву зображень, підставляють їх відповідно до підготовлених фішок.
Для проведення цієї гри індивідуально слід мати: велику картку—аркуш картонного паперу, на якій по кутках намальовані позначення м'якого та твердого приголосних, це знов-таки можуть бути фішки-чоловічки. На зворотному боці в прикріпленій посеред аркуша кишеньці — набір предметних картинок. Завдання те ж саме, що й у грі групою. Знайди собі пару Ролі кумедних фішок-чоловічків виконують діти і по черзі шукають собі пару. Наприклад: усі діти стоять у колі, а одна дитина — в центрі. Та, яка стоїть у центрі, називає звук м'яко чи твердо, після цього підходить до кого-небудь з дітей. Якщо дитина, до якої підійшов ведучий (він може мати наголівничок або нагрудничок фішки-чоловічка), хоче бути йому "парою", то називає той самий звук, що його назвав ведучий, але з протилежним звучанням: ведучий — твердо (т), дитина — м'яко (ть). Якщо ж гравець із кола не хоче бути парою ведучому, то промовляє цей самий звук так, як і той,— твердо, або зовсім інший звук, і тоді пари не буде. Наприклад: т-ть — буде пара д-дь — буде пара р-р — не буде пари с-м — не буде пари тощо. Якщо учасник гри став "парою", то він стає ведучим, а той іде на місце учасника в колі. Якщо ж гравець не схотів "парою", ведучий іде далі по колу, доки хтось із гравців не назве відповідний приголосний і не стане ведучим. | |
Переглядів: 397 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |